lördag 30 april 2011

Trots, valborg, städa, packa...

I morse smög Juliet och jag upp för att låta Eric sova kvar några timmar. Han jobbar väldigt mycket just nu så han behöver det, mer än väl.

Kl 10 splittade vi upp oss, Eric åkte till Beijer för att såg upp några skivor medan jag försökte få med mig Juliet till IKEA för att köpa konsoler och deras minispis till Juliets rum. Hon som är inne i någon slags megatrotsperiod totalvägrade först för att sedan tycka att det är hur kul som helst. Spisen var tyvärr slut, men 36 konsoler blev det...

Men vad är grejen med detta trots!? Jag blir tokig. Tack och lov har vi kloka vänner, den här gång var det psykolog Farre som sa några kloka ord om att försöka se varje trotssituation som utvecklande för Juliet. Hon lär sig någonting varje gång och det utvecklar och formar henne. Det gör faktiskt det hela lite lättare :) Och oftast är hon ju faktiskt så här go och gla´:


Nu sover hon, i våran säng... Det är okej. Hon sa att hon ville sova där. Då sa jag att hon måste ligga still och det gjorde hon, somnade och sover fortfarande.

Så jag försöker städa upp i kaoset. Vårt hem förfaller... det blir liksom så när vi vet att det bara är en vecka kvar. Men usch, nu är det för äckligt, damm överallt. Plus att ingen av oss knappt har någon ting över till att städa. Hade tänkt packa lite med, har gjort två lådor. Tycker egentligen att det är rätt kul att packa ner och packa upp! Ser fram emot flytten jättemycket.

I kväll drar vi oss ut mot Bro och familjen Möller för lite valborgsfirande! Det blir trevligt, hoppas att Eric hinner och orkar komma ut bara :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar