torsdag 28 april 2011

Påskafton - the evening

Det har varit lite strul med bilderna, det är därför du fått vänta sååå länge på bilder. Eftersom säkert jättemånga sitter och väntar på att få se mina påskaftonsbilder ;)

Påskaftonskvällen firades i alla fall hemma hos Anna, Niko, Ferdinand och Benjamin. Vädret var ju alldeles strålande så vi grillade, käkade gott och hade allmänt trevligt i deras trädgård. Som för övrigt har en helt fantastisk utsikt!

Anna, Joel och Meja (som inte är med på bilden) joinade... Anna kvällen värdinna, en helt fantastisk sådan!!!

Alltså seriöst, varför är det ALLTID så att ungefär 95% om inte mer av alla bilder man tar är på kidsen!?!? Och då de kidsen som rör på sig. Inte en enda bild på mig eller Eric. Och skamligt nog ingen på Lorentz och ingen på Benjamin. Och ingen på Rockis!!! Men Meja lyckades jag i alla fall fånga på en ynka bild, söt som bara den även om hon råkade blunda.

Vet inte ritkigt vad det är men Meja tycker inte riktigt om mig, hon börjar liksom alltid gråta hos mig. Typ det enda barnet som gör det. Skärpning där Meja. Vi måste kanske umgås mer...

Ida! Hon lyckas liksom alltid bli bra på bild, även om hon gör någon konstig bild. Du är helt enkelt snygg hur du än gör... Det måste vara skönt ;)

Barnens egna lilla bord, här serverades mest korv... De älskar ju det! Ferdinand, en av kvällens värdar skötte sin roll med bravur och är väl bland de gulligaste som finns

Korv- och köttbullspett, fick hon som inte kunde äta brödet. Hon hade förresten valt kläder själv, för dem jag tog fram dög ju absolut inte... Som vanligt nu mera. Har därför börjat med en ny metod: tar till exempel fram två par byxor så får hon välja mellan dem! Vips tror hon att hon bestämmer, fast hon egentligen bara väljer... Hehe. Fast målet är ju att hon bara ska ta på det som jag tar fram, men det kommer. En strid i taget :)

Kvällen fortsatte med äggmålning för de unga, inte så seriös kanske. Men det underhöll dem ett tag i alla fall. Så att några hann äta...

Min lilla prinsessa som förövrigt hade den roligaste konversationen med Leopold när han kom.
Juliet: Har du Nini (Leopolds kanin) med dig.
Leopold: Ja
Juliet: Jag har inte Bäbä (hon såg den i alla fall inte just då?
Leopold: Jag har glömt min napp
Juliet: tråååkigt.
Sen tittade de ner i marken ett tag och tyckte synd om varandra...


Männen (Simon, Niko, Eric och Joel) och Anna gick över till dagisgården på andra sidan vägen med barnen... Lägg märke till utsikten!!!



Tack vänner för en skön kväll! Nästan gång ska jag minsann ta kort på alla, inklusive bebisar som ligger still och andra med kamera :)

Love you!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar