torsdag 3 mars 2011

Vilken natt!












Kl 02.20 vaknade Juliet av sin hosta och började prata, jättelycklig lät hon. Hon fick nässpray och vatten men kunde absolut inte somna om. Efter 1 timma och 20 minuter fick jag nog. Jag la mig i soffan! Eric hämtade sina öronproppar och stannade kvar inne hos Juliet. Vi hade funderat på om vi skulle ställa ut hennes säng i vardagsrummet, men gjorde aldrig det... Vi somnade nog allihop. Sen vaknade hon igen, vid 5! Men lyckades somna om efter ett tag igen. Eric åkte vid halv sju och Juliet ropade på mig som fortfarande låg i soffa. Jag gick in till henne, la henne ner, sa att hon måste sova lite till, satte på henne "sovamusik" och la mig i min säng. Hon somnade, tack o lov, och jag med. Sen vaknade vi 8.50, jätteskönt!

De här tre bilderna är från förra året, då hade Juliet också en "vakna-tidigt-period", då gick hon och jag ofta ut på morgonpromenad innan frukost för att Eric skulle få sova ut ordentligt. Det var väldigt skönt, i alla fall sånna där mornar, kanske skulle börja med det igen... Idag ska vi vila bort Juliets förkylning/feber. Kanske tar vi oss en sväng till Vällingby. Jag måste lämna tillbaka en bok på biblioteket och byta en tröja på Lindex. Ska lägga upp en bild på tröjan senare :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar