söndag 20 februari 2011

Tidiga mornar


Den nya glutenfria kosten har tydligen fört mig sig en hel massa saker. Förutom förvirring i mataffären, större aptit och bajsblöjor varje dag så har den gett oss tidiga mornar. Vi skyller på den i alla fall. Nä men ärligt talat, Juliet har blivit så pigg och alert. Grejen är den, att vi ju inte upplevt henne som särskilt trött, grinig eller oaktiv innan. Men nu, oj, hon är så igång! Och jag älskar det! Hon är så levande, finurlig, påhittig, rolig, busig, glad, högljudd.
Men kl 07.00 varje morgon sätter hon sig upp i sängen och säger "mamma, jag är vaken". Det är väl bara att vänja sig. Okej, de gamla sovmornarna var njutbara men den glada kiddon som Juliet är nu kompenserar liksom upp det. Jag funderar ofta och undrar hur dåligt hon egentligen mått, jag är så glad att vi kollade upp det ordentligt. För det är värt allting att ens lilla prinsessa får må bra!

3 kommentarer:

  1. Var glad att klockan hinner bli sju! Här kommer Honey in varje natt till oss klockan tre och säger precis som Juliet "mamma jag är vaken".. puh! TAck och lov somnar hon ju om men ändock!

    SvaraRadera
  2. Nä, fy vad jobbigt. Men väldigt skönt att hon somnar om! Hoppas hon mår bra nu. Kidsen bad för henne idag, så sött :)

    SvaraRadera
  3. 7 är standard här hemma med, men jag tycker konstigt nog att det är rätt ok ändå, då kan man verkligen ta det lugnt till 9 när han ska på dagis...;)

    SvaraRadera