fredag 18 februari 2011

Skola, IKEA, finmotorik, hejdå Joel och chokladbollar

Vädret är lite konstigt just nu och har varit det i några dagar tycker jag. Det växlar supersnabbt mellan klarblå och snö. Eller så snöar det och är nästan helt klarblå samtidigt... I morse var i alla fall en otroligt vacker morgon...

Vid åtta började jag röra mig mot skolan, lämnade av Juliet på dagis på vägen. Joel tog lite sovmorgon. Just nu läser jag en kurs som heter Yrkesetiska dilemman och professionella samtal. Den är riktigt intressant och jag tycker det är riktigt roligt även om hjärnan ibland känns som att den är på väg att sprängas av saker att tänka på. Ska bli skönt när lägenheten är såld, så vi kan släppa det i alla fall.

Jag slutade redan vid 12 så kl 13.30 hämtade vi (jag o Joel) Juliet som fortfarande låg och sov när vi kom. Vi åkte till IKEA för att inhandla lite smått och gott inför fotografering och visning av lägenheten. Den här härliga blomman fick följa med hem, vet inte riktigt var jag ska ha den bara. Annars köpte jag nya gardiner, några ljus och en ny kudde.

Och just det ja, vi testade IKEAs glutenfria köttbullat, fungerade superbra! Skönt att det finns flera ställen som har glutenfria alternativ.

Sen var vi tvugna att säga hej då till Joel som skulle åka hem till Göteborg igen. Det har varit så mysigt att ha dig här Joel, du är alltid välkommen tillbaka!


Juliet har blivit en riktig pysslare, hon målar i målarböcker och försöker till och med måla innanför strecken. Klistermärken är också populärt. Men idag var det klisterörhängena som gällde, fast på händerna istället. Jag hann tyvärr inte fram med kameran innan hon hunnit plocka bort några stycken.



Eric åkte iväg för att spela tennis och jag o Juliet hade tänkt poppa popcorn och se på film, men icke, popcornen var nog alldeles för gamla för de brändes innan de börjat poppa och så rök det om dem och droppade olja. Och lukta riktigt illa! Så vi gjorde chokladbollar istället, mycket lyckat. Väldigt goda. Jag rullade, Juliets uppgift var att rulla mina bollar i cocos. Men hon åt hellre och det var faktiskt helt okej.

Vi avslutade kvällen med våra chokladbollar och fem myror, premiär för Juliet. Hon uppskattade det inte riktigt så mycket, bara barnnamnen. Ni vet! Och när myrorna och elefanterna var med :) Sen var klockan helt plötsligt kvart över åtta...

Nu ska jag somna i soffan, det är det bästa med fredagar ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar