lördag 8 januari 2011

Dumheter :)

Juliets mun går konstant från morgon till kväll, helt ljuvligt! Men lite påfrestande ibland. Hon vill ju mer än väldigt gärna bestämma allt. Det är ju liksom hon som är starkast här hemma. Hon börjar få bra kläm på böjningar och även prepositioner. Hon har börjat prata om sig själv som jag, mig, min osv. Till och med R:en börjar komma så smått. Men mestadels blir det J istället. Det är så häftigt att se den här utvecklingen!

Jag: Juliet kan du lägga dina byxor i tvättkorgen?
Juliet: Nej jag vill inte.
Jag: Jo det är ju smutsiga
Juliet: DUMHETER!!!

Typ kl 5 i morse...
Juliet: Mamma Cananine, mamma Cananine, Cananine, Cananine, Mamma Cananine osv...
Jag (nyvaken): Ja älskling, vad är det?
Juliet: Jag fjysej, jag behöver täcke. Huhuhuhuhu, det är kallt!
Jag går upp och tar på henne täcket.
Juliet: Föööönt!
Sen somnade hon om :)

Eric: Juliet, vem är det egentligen som bestämmer?
Juliet: Jag estemmer.
Eric: Det är ju pappa och mamma som bestämmer
Juliet: Jag estemmer.
Eric: När du är starkare än mig kan du få bestämma...
Juliet: Jag är starkast!
Det slutade med armbrytning, Juliet skrattade mest och förstog nog inte vad vi höll på med.

Juliet lekte med sin djur: Hej djuren, det är jag som är Juliet. Ååå, tjuren! Jag har saknat dig tjuren. Kom lilla kalven, alla vill träffa dig. Hej allihopa! Mamma elefant, var är du? Alla är snälla, det är ingen fara. Jag kan lyfta dig, jag hjälper dig... Osv...

3 kommentarer:

  1. Helt underbart! HON är helt underbar, dessutom ;)

    SvaraRadera
  2. hej igen :) Hur e city mini 4 wheel att köra nu i snön o på grusvägar? o har du provat den gamla city mini o hur dne är? /7Heidi

    SvaraRadera