torsdag 6 januari 2011

2010

JANUARI - Juliet fyller 1år, lär sig gå ordentligt och börjar på förskolan. En händelserik månad! Alldeles i slutet av månaden föds Lucas, världens finaste kille, min brorson. Jag påbörjar någon slags megaförkylning som håller i sig i två månader, dagisbaciller kanske?




FEBRUARI - Det går superbra på förskolan, Juliet trivs vilket är väldigt skönt! Vattenlek var nog det roligaste man kunde göra. Jag började heltidsplugga igen. Vilket faktiskt var riktigt roligt.


MARS - Nu är det halsband, armband och glitter som gäller! Jag och Eric fyller år.


APRIL -
Vi är ute så mycket vi bara kan, snön är nästan helt borta och sandlådan blir den nya favoriten. Det har faktiskt hållt i sig resten av året.


MAJ - Vi fick besök av Therese, Olof och Tilde. Och tillbringade majs varmaste dag på Skansen, tillsammans med ganska många andra. Vi hann med ytterligare ett besök på där, Juliet skulle i och för nog gärna åkt dit ytterligare några gånger... Vi delade av sovrummet i två delar och Juleit fick ett eget "rum", sköööönt!



JUNI - Joel tog studenten! Hillsong United hade konsert på Circus. Jag och Juliet hade sommarlov (med undantag för några dagar då jag jobbade) och tillbringade många förmiddagar på stranden.





JULI - och semester! Vi åkte till Skärhamn, Göteborg, Danmark och Tidaholm (Hjo) och lite fler ställen... På frågan "vem är din bästa vän?" svarade Juliet "Tilde". Hon sa sin första mening: "Pappa klippe gjäset", precis samma mening som Tilde sagt några dagar tidigare.





AUGUSTI - Vi hade sköna dagar med vänner, Juliet fick äntligen träffa Leopold igen -vilken lycka! Vi badade på Pollackstorp några gånger och var på två bröllop. Jenni o Peter och Johanna o Henrik!




SEPTEMBER - Höstterminen drog igång, vi införde till Juliets stora glädje fredagsmys. Vilket om du frågar Juliet innebär att man får äta godis och dricka cola!! Det gick utmärkt att börja på dagis igen (vilket egentligen hände i Augusti), nu på ny avdelning och två ny pedagoger. Men favoriten Loni hade hon kvar!


OKTOBER - Sköna höstdagar, livet rullade på som det skulle. En skön månad!




NOVEMBER - Vi är hemma ungefär hela månaden, sjukdomarna löser liksom av varandra. Det är allt från vanlig förkylning, feber, halsfluss och magis - FY BUBBLAN. Som tur va var det bara jag som fick det, de andra klarade sig. Vi bakade lussekatter och pepparkakor. Mamma har Juliet en helg så att jag o Eric kan fira 5årig bröllopsdag (lite i förskott).


DECEMBER - Vi är friskare (bara några dagar i början tillbringas hemma i soffan). Juliet är Lucia, både hemma och på dagis. Julafton firas i Tidaholm, Eric är tomte! Juldagen och framåt tillbringas i Göteborg med underbart väder.




2010
har varit ett bra år! Nu ser vi fram emot 2011, jag tänker ta examen, börja jobba och kanske ska vi få till en flytt till ett större boende med!
Vi ska minsann va lite friskare än under 2010, vi ska få träffa vänner och släktingars små bebisar för första gången (jag älskar by the way den här tiden i livet - så många härliga små underverk som föds runt omkring oss)
Vi hoppas på att få umgås med underbara vänner och att helt enkelt få njuta av livet.
Vad som kommer hända i kyrkan är kanske det mest spännande av allt!!!

3 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Vilket fantastiskt år. Vad mycket som har hänt. Vi tror att 2011 ska bli lika bra. Älskar er. Kram.

    SvaraRadera
  3. Vilken underbar summering av året som gått! En sån borde jag också göra på min blogg =) Och vilken bra förvaring i hallen! Vi håller också på att fixa här hemma.. "kontoret" är snart färdigt =) sen hoppas vi så smått börja göra iordning i Honeys sovrum uppe.. KRAM från oss!

    SvaraRadera