tisdag 20 oktober 2009

Man kan nästan tro att du är en tjej...

Vi var i Vällingby en sväng idag jag och Juliet. Vi tog tunnelbanan hem och åkte tillsammans med en ung tjej och hennes bebis ner med hissen. Hon började prata med Juliet och sa "Ååå vilka långa ögonfransar du har"... "Ja", sa jag, "det är rätt långa". "Man skulle nästan kunna tro att du är en liten tjej", fortsatte hon, "men du är ju en väldigt söt liten kille". Jag mumlade tyst någonting ohörbart till svar sen öppnades hissen och vi gick därifrån. Jag skrattade hela vägen hem, börjar bli rätt van vid det där nu. Det var nog den dummaste kommentaren på länge, även om det kan vara svårt att att urskilja ibland.

Annars har vi haft en helt vanlig dag, fruktstund, mys, bus, sova, lunch, promenad och plugg. Lite plugg hann jag med innan Juliet vaknade... Hon sov naturligtvis bara en kortis på förmiddagen bara för att jag hade kommit igång.

Fruktstund, sönderklämda clementinklyftor är tydligen gott.


På ett ögonblick kan de mesta hända...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar