torsdag 19 maj 2011

Stolt mamma

Alltså, det här med potträning... Jag har sett framför mig hur vi kommer behöva traggla en hel sommar. Men det går över förväntan bra. Idag när vi kom hem från dagis tog hon av sig blöjan, som va torr. Efter ett tag frågade jag om hon behövde kissa. Hon svarade ja och sprang in till pottan. Perfekt!
Sen satt vi och åt, helt plötsligt började någonting låta. Då kissade hon igen, fast på stolen den här gången. Då ser hon lite skamsen ut, vi försökte försäkra henne om att det inte var någon fara.. Min lilla sötis.
Sen va vi på rep, rätt som det var höll hon på att ta av sig byxorna och ropade "behöver kissa", vi skyndade till toa och även denna gång var blöjan torr.
Till sist kom vi hem, efter ett tag tar hon av sig sin torra blöja och sätter sig på pottan och kissar :) Och ja, då blir jag verkligen stolt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar