torsdag 27 maj 2010

We can be the change we wanna see

Idag var jag och några tjejer från kyrkan i St Clara kyrka och delade
ut kläder, skor, väskor, smink och annat till kvinnor som inte har
möjlighet att köpa själva. Vi gjorde ordning som en butik, där fick
kvinnorna gå in och leta upp vad de ville ha. "Betalade" gjorde de med
checkar som vi delade ut. En check för varje sak. De älskade det och
vi med :) En kvinna sa till mig att "kläderna är verkligen fina, men
vet du vad som betyder allra mest? Det är känslan att att få handla,
att jag kan köpa någonting." Lycklig gick hon därifrån med två
påsar fulla med fina kläder och annat fint.

Tänk vad mycket vi kan göra tillsammans!! Jag har varit helt lycklig
hela dagen. Tillsammans kan vi verkligen göra skillnad i många
människors liv. Ju fler vi blir desto fler kan vi hjälpa :)

Jag är sååå lycklig att jag får vara med i en kyrka som bryr sig,
som inte bara vill göra någonting utan faktiskt gör någonting!

(Ursäkta att bilden är så dålig men min kamera på mobilen är
rätt kass när alla inte är helt stilla...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar