torsdag 20 maj 2010

Korkad fågel!!



Jag verkligen ogillar fåglar, speciellt stor, högljudda som fiskmåsar, eller måvar som man säger på Tjörn. Den här va extra dum måste jag säga. Jag var ju tvungen att få honom därifrån och tog en sopborste. Tog vacklande ett steg ut på balkongen. Juliet stog bakom och skrek schågel, schågel, schågel... Hon var nog lika rädd som jag. Den dumma fågeln fattade trögt och började bajsa o bajsa o bajsa. Jag försökte ju bara hjälpa honom. Han bara flaxade vildare och bajsade ännu mer. Tillslut fick jag puttat bort honom till andra ändan av balkongen där han kom upp på en pall och sedan vidare ut i friheten. Han vände sig inte om en enda gång utan flög bara som en tok, snabbt iväg. Mitt hjärta bultade och Juliets tårar rann. Stackars flicka, det var ju traumatiskt för henne och för mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar