söndag 16 maj 2010

Skansen (och lite till...)

Gårdagen (lördag) tillbringades på Skansen tillsammans med Therese, Olof och Tilde! Vilken dag :) Rena rama sommardagen. Helt ljuvligt, det kunde helt enkelt inte bättre varit... Jo, kanske lite mindre folk. Men vi hade det riktigt bra ändå! Efter ett litet tag blev vi hungriga och slog oss ner för att äta lunchen som Eric hade packat med (vagnen vägde ungefär 1 ton ;)) Sååå gott. Hemmagjord potatissallad och grillad kyckling med massa goda tillbehör.

Juliet höll sig till vindruvorna. Och hon skulle absolut inte sitta på filten som alla undra utan rakt på berget.

Här är hela gänget, förutom fotografen (jag) då. Och här har ju även Juliet joinat filten. det var så varmt och skönt. Vi njöt verkligen i den kvart som de små kunde sitta stilla sen var det full fart igen och det är bara att följa efter.

Världens goaste Tilde kollar på sälarna. Tilde är verkligen helt ljuvlig, hon pratar, skrattar och har ett alldeles fantastisk minspel. Hon har kallat Juliet för bebisen hela helgen trots att det bara skiljer 5 månader på dem :)

Therese min vän, jag är så glad att du finns i mitt liv. Älskar dig!!
Det var Olof och Eric som kollade på djuren med flickorna. Jag och Therese gick mest och pratade och njöt av att bara få umgås.

Mina hjärtan pustar ut i väntan på glass. Juliet gick verkligen mycket den här dagen, (hon sov trettton timmar natten efter så det kanske är något vi skulle testa oftare...) så en paus var välbehövlig.
Glasskön tog evigheter så vi skippade det tillslut och tog båten över till Slussen och sedan bussen vidare till Kungsträdgården, där blev det glass. Både båtturen och glassen var riktigt svalkande och skönt i värmen!

Tre lyckliga att vi har så underbara vänner!

Juliet frågade efter Tilde idag, så gulligt. Jag sa att Tilde är hemma hos sig med sin mamma och pappa nu. Ja, hemma, sa hon då. Kom tillbaks snart igen!!

1 kommentar:

  1. Älskar dig också vännen, du är min bästa vän, föralltid! Vi är så nöjda med helgen, ni är underbara! SAKNAR ER REDAN! KRAMAR Therese

    SvaraRadera