torsdag 6 maj 2010

Ferdinand 1 år!

I tisdags var vi på 1årskalas :) Ferdinand var det som fyllde år. Hans mamma Anna hade bakat så mycket gott, jag är ju inte "kakfan" annars men detta var verkligen gott... Fick lite inspiration till Joels student faktiskt.

Som sagt bakverken var fabulösa och det tyckte Ferdinand med. Han åt med hela kroppen kan man säga, smaskens!

Juliet var ensam tjej på partyt men klarade sig bra ändå. Dock hade hon bara sovit i tjugo minuter på dagis och var urtrött! När vi gick därifrån somnade hon ungefär samtidigt som vi kom utanför dörren :) Fattar förövrigt inte varför hon inte kan sova längre på dagis?! Det snittar på 20-30 minuter per dag medan det här hemma snittar på 1 och 1 halv - 2 timmar per dag. Hon går ju inte så långa dagar så hon kan alltid ta en eftermiddagslur...

Självklart blev Anna och Nikos katt den stora favoriten för eftermiddagen :) Han blev jagad, klappad (både fint och lite mer hårdhänt) och dragen i svansen. Men det gick bra ändå. Han är ju van vid Ferdinand... Vi kanske får skaffa en katt någon gång... Eller inte?! Om vi gör det, så är det inte jag som kommer rensa kattlådor och hålla på. Det får Eric göra. Men så funderar jag också på om Juliet kommer tycka att det är lika roligt med djur om hon får ett eget... Kanske kommer hon tröttna, jag gjorde ju det snabbare än snabbast. Vi får väl se.

Idag är idag och i morgon kommer mamma och pappa för att stanna hela helgen :) ROLIGT!!

1 kommentar:

  1. Önskar er en jättehärlig helg! Tack för att du lyssnar på mina "uppsatsproblem" :) Stor kram till hela familjen!!!

    SvaraRadera