torsdag 25 februari 2010

Tur i oturen...

Yes, då är jag igång igen. Har hittills haft en föreläsning och ett inställt seminarium. Jag är på Frescati nu i fyra veckor vilket innebär mer än dubbelt så lång restid för mig, vilket gör att ett inställt seminarium är lite mer irriterande än om jag fortfarande hade varit på Konradsberg (gamla lärarhögskolan). Men det är ju som sagt bara fyra veckor, sen ska jag vara på Konradsberg igen. I går hade jag ändå tur i oturen, ja åkte och hämtade Juliet tidigare och när jag kom var i princip allas föräldrar där... FÖRÄLDRAFIKA! Jag hade helt missat det. Jag kom fem över tre och det började tre (tror jag), Juliet satt och fikade tillsamman med en av fröknarna och en pojke vars mamma faktiskt inte heller kommit (hon kom halv fyra...) Usch vad hemskt om hon hade behövt vara det enda barnet vars föräldrar inte kom... Tur att seminariet blev inställt!!

Nu är det torsdag, jag och Juliet är hemma. De frågade på dagis igår hur det såg ut för oss, de skulle tydligen ha väldigt ont om personal idag. Jag hade ju bara tänkt att läsa lite så jag sa att Juliet absolut kunde va hemma. Och tur var även det för hon vaknade halv sju i morse alldeles täppt, nässpray och välling gjorde susen. Hon sover fortfarande... Vilket i och för sig är ett tecken på att hon håller på att bli/är sjuk. Får se om hon behöver va hemma i morgon och vem som i så fall får stanna hemma med henne. Kanske får Eric VABBA för första gången...

1 kommentar: