måndag 16 november 2009

En orörlig arm!!

Igår ramlade jag, skulle bara vara snäll mot Juliet som var sällskapssjuk och inte ville leka själv. Men jag ramlade och råkade av någon konstig anledning som jag faktiskt inte vet ta emot med armbågarna. Och det gjorde så sjukt ont! Sen efter ett tag kändes det ändå lite bättre, jag kunde bära Juliet, byta kläder på henne och ge henne välling utan problem. Men ju mer tiden gick desto ondare gjorde det. När vi kom hem från kyrkan gjorde det riktigt ont!! Min högra arm var i princip orörlig. Jag tog 2 alvedon och 1 dexofen som jag hade kvar sen efter förlossningen. Några timmar senare somnade jag halvsittandes i soffan....

I dag känns vänster arm rätt okej, det gör ont i vissa lägen man annars bra. Höger däremot är inte helt okej. Jag ringde till Skandias sjukvårdsrådgivning och fick prata med en äldre man som jobbat på röntgen under en riktigt lång period. Han lät alldeles jättesäker och sa att om något var brutet eller så bara en lite flisa hade gått ur något ben så skulle jag inte kunnat sovit i natt. Jag pustade ut och tänkte att han säkert vet vad han pratar om. Jag hade redan ringt till vårdcentralen som snart skulle ringa upp vilket de gjorde. Jag fick tid kl 14, det skadar ju inte att kolla upp det tänkte jag.

På vårdcentralen hade de missat att boka in min tid så jag fick vänta till 14.40... Väl inne hos läkaren blev ingenting särskilt mycket klarare, snarare bara ondare. Hon tryckte och klämde och tyckte att jag skulle röntga, det kan ju ändå vara något med hårddelarna sa hon. Hon skickade en remiss till läkarhuset i Vällingby... Jag tänkte att jag åker väl dit direkt ska bara hem och äta någonting emellan... Men väl hemma upptäckte jag att läkarhuset stängde kl 16 så då får jag ändå avvakta och se om det blir bättre. Vilket kanske är lika bra eftersom jag innerst inne faktiskt tror på han som jobbat på röntgen, han som verkligen kändes som att han visste vad han pratade om...

Så jag sover på saken och ber till Gud att det ska vara mycket bättre i morgon!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar