onsdag 1 december 2010

Tricky Two?! Eller hur va det?

Helt plötsligt vaknade min dotter och var en tvååring! Nej, säger du, hon fyller inte förrän i januari. Kanske men i kropp o själv är hon två, till hundra procent!!!! Min gode vän Ida upplyste mig om att den nya fasen vi går in i (både hon o jag eftersom Leopold o Juliet är lika gamla...) kallas för Tricky Two, och det låter ju som att det stämmer ganska bra. Det är liksom bara småsaker som gör allt till, ja vad ska man säga, en tävling mellan Juliet och mig eller Juliet och någon annan.

Som nu när hon skulle sova till exempel... Hon som alltid vill sova annars, skulle absolut inte sova utan skrek som en stucken gris. Hon som för två veckor sen sa hon "tack mamma" när jag la henne i sängen. Jaja, det gäller att vara påhittig och tåååååååålmodig i den här nya fasen som förälder. Jag vann i alla fall till slut, efter ca 1 timma. Mohahahaha!!! Men under tiden försökte jag med att hon skulle få sova i min säng, det brukar fungera om hon är orolig eller så. Men näe, hon skrek o skrek o skrek. Hade inte ont, va bara arg. Till slut gick jag därifrån, hon satt kvar och blev tyst. Där satt hon i säkert 20 minuter. Sen gick jag på toaletten, då kom hon helt nonchalant "här kommer Juliet". Jaha, sa jag och gick in med henne till sängen igen. Jag sjöng "ängeln" för henne några gånger, sen gick jag ut och sen dess har det varit tyst.

Okej, hon är inte bara tricky, faktiskt underbar också. Så att ingen råkar få för sig att jag inte älskar min lilla, alldeles för mycket ;)


2 kommentarer:

  1. Välkommen till den fasen! Låt den gå över fortare än kvickt är min bön! Både för er och oss.. Fy bubblan! "Honey vill ha fil", jag ställer fram fil, "Honey ville inte ha fil!". "Honey vill ha välling" gör välling, "Honey ville inte ha välling!" "Honey ville inte sova" " Honey ville inte ha byxor på sig" "Honey ville inte ha vantar"... Puh!

    SvaraRadera
  2. Sen förtsätter det och fortsätter och fortsätter...Men sen flyttar de hemifrån! ;-) .

    SvaraRadera