måndag 15 november 2010

En trumpet!

Det var ju Fars Dag igår! I fredags försökte jag förklara för Juliet vad Fara Dag är... Vet inte om det gick så bra men jag frågade i alla fall till slut vad hon ville köpa för present till pappa. Hon funderade och funderade... En trumpet, sa hon tillslut. Jaha, tänkte jag, hur kom hon på det? Senare på kvällen (Juliet har kollat med Eric nån gång innan) tittade vi på Pippis jul och gissa vad Pippi önskar sig i julklapp och får av Tommy och Annika?!?! En trumpet såklart..

På eftermiddagen i lördags åkte vi till leksaksaffären i Vällingby och hittade den här trumpeten! När vi kom hem tvingade Juliet Eric att öppna den... Och när den väl var öppnad fick han spela en liten liten kortis sen va det hennes tur :) Men han fick tillbaka den sen...

Jag tänkte att Juliet ska få bestämma varje år vad hon ska köpa till Eric så ska jag se när det går från någonting hon vill ha till någonting som hon tror att han vill ha. Eric blev i alla fall glad för paketen för det var ju trots allt någonting som hon bestämt alldeles själv, möjligtvis med hjälp från Pippi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar