torsdag 4 november 2010

Denna dag, ett liv

Jaha, då var denna dagen så gott som slut... Vilken dag sen! Upp "tidigt" - det beror ju på vad man jämför med, för mig var det tidigt - duscha, äta frukost, få liv i Juliet - som helt plötsligt bestämt sig för att sova länge och gott varje morgon :) sen sminkade vi oss och borstade tänderna - Juliet vill nämligen vara precis som jag så hon står på en pall i badrummet och smörjer in sig med Libero hudkräm när jag tar foundation osv. Iväg till dagis, vidare till tunnelbanan, möter upp Lotta, hoppar av och raskar på för att hinna till klassrummet... religion i två timmar - faktiskt en riktigt intressant lektion. Lunch, biblioteket och sen geografi - kartläsning - i två timmar. Ut ur klassrummet och skynda till tunnelbanan igen - tänker att jag ska hinna hem och äta innan jag behöver gå igen. Stöter på min vän Ditte - som fått en liten dotter - på campus och måste ju stanna och prata. Vi bokar in en lunch och jag skyndar vidare. Missar precis tunnelbanan men det gör ingenting för jag har ju numera spotify i mobilen - John Mayer. Tunnelbanan kommer och går. Sen är vi framme i Hässelby strand. Jag går upp till dagis, Juliet blir glad och jag med. Bäbä är borta men vi hittar honom ganska snart. Fastnar i ett samtal - om genus faktiskt - med Juliets "fröken". Kl hinner bli 16.10 innan vi kommer hem!! Oj, jag behöver ju gå 16.20. Eric kommer hem samtidigt som jag ställer in lite mat i micron. Äter, Juliet vill absolut också han pasta så hon får smaka... Kommer iväg - i tid faktiskt :) Ringer Therese, hoppar på tunnelbanan, hoppas av. Skyndar upp till klassrummet, Gitarr i 2 och 1/2 timma! Tillbaks till tunnelbanan, men nu lyssnar jag på Evelina Gards nya - ett tips!! Hemma igen, stoppar i mig två smörgåsar och dricker ett glas mjölk. Njuter av lugnet, nu ska jag ta fram en ny bok att läsa :) LOVE LIFE!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar