måndag 25 maj 2009

Hela veckan lång...

Tackar min älskade mamma för besöket... Nu är hon på väg hem. Idag hade hon Juliet när jag var på praktik. Helt perfekt! Veckan har gått jättefort, har inte hunnit skriva... Måndags var vi på babysim, tisdags pluggade jag hela dagen och på kvällen var det "trivselkväll" med bostadsrättsföreningen (jag och Juliet gick ner lagom tills grillningen drog igång... I onsdags var vi på bvc, Juliet väger 7395 och är 65,5 cm lång. Hon växer så fint! Sen åkte jag till skolan för seminarium, Eric var hemma med prinsessan eftersom hon blivit sjuk... Stackars... På torsdagskvällen kom mamma! MYSIGT. Tidigt på fredagmorgon åkte Eric till Tidaholm för att deklarera och ta med lite saker som bara ligger och skräpar här. Våran 2:a är ju inte den största... Jag och mamma passade på att städa, bakom spisen bland annat... När vi fortfarande låg och sov på lördagmorgon hörde vi nyckeln vridas om i nyckelhålet... Eric va redan hemma! Först trodde jag att vi sovit ända fram till lunch. Han saknade så mycket att han bara var tvungen att åka hem. Undra hur det ska gå när vi åker till Göteborg och han till Italien om en vecka!? På lördag ringde mamma och jag till pappa och sa att vi tyckte att han skulle åka hit... Mamma tryckte på den "ömma punkten" att sånt kunde han alltid göra förr och att han började bli gammal ;-). När vi senare (21.50) satt och åt middag faktiskt knackade det på dörren... Då hade han satt sig i bilen och åkt hit!! Söndag åkte vi in till stan och åt lunch på en takterass på brunogallerian, såå härligt väder! Enorma unnbrödsrullar med skagenröra i... mums! Sen gick vi ner till Medborgarplatsen och kyrkan, en helt fantastisk söndag!




Idag missade vi tyvärr babysimningen - Juliet är alldeles för förkyld... Vi får ta igen det en annan gång.

Nu ligger Juliet och sover bredvid mig, så här skönt har hon det:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar