torsdag 2 april 2009

Torsdagskväll...

Oj vilken vecka, har ju som jag skrivit innan börjat skolan igen och denna veckan har vi (alltså jag och Juliet) varit där alla dagar hittills... Det har gått bra men är ju lite kämpigt ändå. Speciellt när hon vaknar när vi går av tunnelbanan och vägrar somna om, men hon är så duktigt så det går bra även när hon är vaken. Men jag måste väl erkänna att jag inte kan koncentrera mig riktitg bra. Vill passa på att tacka Lotta (min klasskompis) som hjälper mig... Du är en klippa!! Just nu läser vi om olika teorier om lärande - Skinner, Vygotskij 0ch Piaget. Faktiskt intressant men rätt tungt att läsa deras gamla texter, det tar sin lilla tid om man säger så.


Här läser vi barnens bibel...

Häromdan "hjälpte" Juliet Eric att bygga en hylla. Juliet tyckte nog att det va intressant för hon satt med uppspärrade ögon och titta på. Hon va jätte nöjd ända tills sågen kom fram och hon behövde ha sin använda sin hörlurar. Då blev hon jätteledsen eller snarare arg. Men så fort hon fick se sig själv i spegeln blev hon glad igen och började skratta åt tjejen i spegeln som hade så roliga rosa öron... Skrubben och den nya hyllan blev kanonbra, tack älskling!


Mys me pappa

Juliet sitter som en prinsessa i sin stol, det gör verkligen middagarna lättare. Hon älskar att få sitta vid bordet, och inte på golvet i sitten, när vi äter. Häromdan gav jag henne en sked, eller jag satte den i hennes hand. Och under hela frukosten satt hon och stoppade in den i munnen. Det är numera en av Juliets favoritsysslor. En annan favoritsyssla är att ligga på skötbordet och titta på sig själv i spegeln. Där kan hon ligga länge och prata med sig själv. Hon jollrar jättemycket nu och det är otroligt mysigt!!


Nu ska vi inte till skolan förrän på tisdag och onsdag. Sen åker vi ner till Tidaholm och sen vidare till Göteborg. Ska bli skönt och roligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar