söndag 26 april 2009

Gunga och grilla!

I fredags åkte vi ut till Möllers place. Jag och Juliet på dagen och Eric senare på eftermiddagen. där hade vi årets grillpremiär! Ryggbiff och klyftpotatis, det var riktigt gott! Det gäller att passa på nu för i morgon (måndag) drar GI dieten igång. Jag, Ida, Jenny (och gubbarna) ska bli av med våra gravidkilon. Gunilla är vår suporter och GI-guru så vi kommer få matschema för fyra veckor med recept och allt av henne! Ska bli spännande. Ikväll blir det att åka till coop och storhandla. I alla fall grillningen var supermysig och de små var underbar, som vanligt. Leopold har blivit så rund och go. Vi konstaterade att han nog väger mer än Juliet nu...

Leopold himself...

Mysigt!!

Häromdan var Juliet och jag nere på stranden. Min plan var att hon skulle somna på vägen dit så jag kunde plugga, men det är väl bara att inse att hon inte somnar så fort man går tre meter med vagnen längre. Hur som helst, det var helt underbart där nere, solen sken så att vattnet gnistrade. Måste erkänna att jag längtar tillbaks till västkusten när sommaren börjar närma sig. Nere på stranden hittade vi en kunga som ser ut som en bilbarnstol, supersöt. Juliet fick gunga för första gången i sitt liv! Och kommer lilla damen bli som mig (vilket hon visar vissa tenteser att vara) så kommer hon gunga sig igenom hela dagistiden!! När Eric slutade kom han ner till oss och hade med sig middag, kyckling och potatissallad!



Nu ska vi snart ge oss iväg till skolan. Så här glad är man då:



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar