måndag 6 april 2009

VÅR!!

Hej hopp! Åh vad det är underbart att våren är här (för att stanna hoppas jag!!) Jag och Juliet har gjort iordning balkongen idag, eller jag sopade och hon tittade på, hon hade på sig sin nya fina kofta som vi fyndat på polarn och pyret! Det är verkligen skönt på balkongen på förmiddagen.


Sedan fick vi besök av alla tjejerna Broström, det va supermysigt! Först fikade vi lite här hemma sen gick vi ut i det underbara vädret. Vem vill sitta inne i det här solskenet? Vi gick till en lekplats en bit bort, Elvira testar nämligen alla Stockholms lekplatser... ;) När de hade åkt stannade vi ute i solen, Juliet sov i sin vagn och jag passade på att läsa (i 2 timmar) ... Vygotskij och Tänkande & språk är det som gäller nu och när jag är klar med den blir det Piaget och hans teori! Plus att jag köpt och åt vårens första glass, Magnum Classic blev det!



I lördags var jag, Eric och Juliet ute på en skön promenad längs vattnet, jag hade aldrig gått där innan. Der var verkligen jättefint! Vi hade med oss varm choklad och smörgåsar som vi åt upp sittandes på en bänk i solskenet, det va så ljuvligt. Man skulle kunna sitta så i timmar! Efter ett tag vakande lilla prinsessan och höll oss sällskap! Sedan traskade vi hemåt igen.





Ljuvligt!

Det verkar som att Juliet har börjat förstå att hon kan ha saker i munnen, Hon vill i alla fall gärna ha dem i munnen men förstår nog inte riktigt hur hon ska få dem att komma dit. Just nu lutar hon sig hellre fram (när hon sitter i sin stol) över bordet och "känner" med munnen än att tar tag med handen och för till munnen, men det är nog inte alls långt kvar tills hon tar tag medvetet! Favoriten att smaka på nu är "tummen" som hon fått av Alma i Göteborg... Det är så härligt att se henne utvecklas för varje dag!

Go o gla' i dressen hon fått av Joel och Carro.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar