måndag 23 mars 2009

fredag, lördag, söndag...

Vilken underbar helg vi haft, intensiv men underbar! I fredagsförmiddag fick hade jag och Juliet dejt me Gunilla.. Så mysigt! Gunilla fixade ihop en jätte god GI-lunch av det som fanns hemma! Juliet var på strålande humör och även hon fick mat av Gunilla... Sedan somnade Juliet och sov i drygt fyra timmar.



Senare på kvällen var jag på girls night out med massa sköna hillsongbrudar. Det blev middag på Ciao ciao, egentligen med biopremiär efteråt men den fick jag hoppa över. Mötte upp mamma, pappa och Joel utanför NK och åkte hem till Eric och Juliet. Efter ett tag kom Oskar och Emelie. Så mysigt att träffas allihop! Joel hade med sig guitarhero, skit kul är det!!



Efter en skön natt tog Joel och jag tunnelbanan in till stan, pappa hoppade på i Alvik. Det va min 25årspresent - en shoppadag med pappa!! Joel skulle köpa jeans. En kanondag verkligen! Jag köpte 2 par skor, 1 par jeans, 1 linne, 1 väst, 1 slags linne till och 3 par strumpor. Joel hittade jeans, chinos, och 1 jacka. Pappa fick också köpa lite... 6 par strumpor och 1 tröja. Vi var super nöjda alla tre!!

När vi kom hem sov Juliet, halv 5 vaknade hon och hade då sovit i 5 timmar. Hon är en ängel min lilla tjej! PÅ kvällen åt vi mammas goda middag för att fira Juliets barnvälsignelse (som va i söndags, alltså dagen efter). Tv stod på för det va ju hockey, Frölunda är i semi vilket är väldigt viktigt för min familj... Kan också passa på att berätta att Juliet numera är Frölundas snyggaste suporter. Hon fick nämligen en frölunda t-shirt av Oskar och Emelie. Så ikväll ska hon sitta i soffan och heja för fullt!!

Söndagen och barnvälsignelsen var perfekt! 6 små bebisar som skulle välsignas! Ingen skrek, ingen kräktes alla var bara helt nöjda. Johanna Gard sjöng en jätte vacker sång och undertiden spelades ett bildspel på de små godingarna! De fick varsinn "De yngstas bibel" som vi läste när vi kom hem, ett kapitel varje kväll... Vi ska nu växla mellan De yngstas bibel och prinsessboken som Juliet fått av Carolina och Robin, ett kapitel eller en saga varje kväll innan det är dags att sova!


Klänningen Juliet hade på barnvälsignelsen är köpt på ZARA. BArnkläderna där är helt underbara!!


Idag har vi en lugn och skön dag, vi ska njuta för fulla muggar... I morgon börjar vi nämligen skolan! Juliet blir 10 veckor och börjar universitetet... ;)

1 kommentar:

  1. Men va ni e söta, läser ni princessboken redan nu? tja varför inte? hon ÄR ju en prinsessa! vilka otroligt goa bilder på lilltösen, klänningen var ju underbar!

    måste säga att du är otroligt imponerande som går på föreläsningar med en liten bebis!
    jag måste nog göra ett reportage om dig och det!

    skicka ett sms om hur ni gör i påsk, gbg eller sthlm?

    KRAMAR, C

    SvaraRadera