torsdag 14 januari 2016

Noel

Den starkast lysande stjärnan på treårs himlen!


Han är inne i ett stim av rollekar nu. Vi leker allt från Barbie (där jag fått äran att vara just Barbie) till monster trucks. I varje film och bok ska vi rollsättas. Och halshuggning på den som råkar kalla någon annan för fel namn! 

Han gillar även att prata engelska. Eller prata och prata men han kan lite, några ord och fraser. Typ alla färger, räkna en bot, I Love you, god night, sorry mummy och lite till. Det är kul tycker jag. 

Han är också en hejare på att komma på ord på givet ljud. Om han till exempel fått K så sitter han och säger k, k, k, k, tills han kommer på typ katt och så gör han det igen k, k, k, k, kossa... Han är grym. 

Och så har han slutat med napp. Jobbigt för en så stor fast ändå så lite kille att lyckas med det. Men det gick bra. Han lämnade napparna till farfars tjur. Pussade varsamt var och en och sa hejdå, sen fick han ut till ladugården och lämnade dem där! 

Han har också en ursäkt eller fällarna till alla tokigheter som han hittar på och det är inte få. Oftast inte så alvarliga men ändå så en behöver säga till honom. Det kan va allt ifrån "men det där är för svårt för en sån lite pojke som jag" eller "men min mage skriker att den inte vill" eller "blixten sa åt mig att göra så". Han är väldigt påhittig när det kommer till det där ibland får en liksom bita signi tungan för att inte börja gapskratta!

Han har många härliga och fina sidor. Den sista jag ska skriva om nu är hur bra han är på att ge sin mamma ljuvliga komplimanger. När som helst kan han säga "åh vad vacker du är idag mamma" eller "jag älskar dig min gosigaste gosiga mamma" eller "mamma det är så bra att du kan bära mig med sina starka armar". Han kommer bli en bra make en vacker dag... 

Det var lite om min minsta älskling det!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar