tisdag 15 maj 2012

Bokstäver, sjukskrivning, katter och sammandragningar

Här är det alldeles för glest mellan inläggen, ledsen för det. Har helt enkelt inte orkat! Men igår va jag hos läkaren som sjukskrev mig fram till förlossningen (som är beräknad om 19 dagar!!!) så nu hoppas jag att vilan ska gr mig lite ork över till annat. All energi som fanns gick liksom åt på jobbet och det lilla som fanns kvar fick Juliet. Och det är bland det värsta jag vet, när nån annan ska få det bästa av mig och hon får det som blir över... Men nu är det som sagt inte så.

Annars är sammandragningarna här för att stanna verkar det som. Vissa dagar mer andra dagar mindre. Men det är väl så det ska vara. Vi håller verkligen tummarna för att slippa vänta 17 dagar över tiden även denna gången! Men man vet ju aldrig...

Intresset för bokstäver och siffror har verkligen eskalerat hos lilla stumpan. Hon skriver, gissar, pratar om, "läser" och räknar mest hela tiden. Här har hon skrivit ett O, som Olle börjar på. Visst är det fint!?

Annars har hon skaffat fyra kattungar som hon tar hand om. Världens snällaste och sötaste fantasikattungar! Inlevelsen är total. Häromdagen råkade jag stänga dörren innan de hunnit ta sig ut, vilken katastrof. Det va ju när att de blev klämda, men klarade sig som tur va. Med tårar rullandes längs kinderna hjälpte hon dem ut efter att jag öppnat dörren igen! Åå vad jag älskar min prinsessa och hennes underbara fantasi!!

1 kommentar:

  1. Å, vad hon är ljuvlig!!

    Hoppas det går bra med dig trots sammandragningar... inte kul!

    Älskar er!
    Kramar från farmor

    SvaraRadera