onsdag 11 april 2012

En treårings funderingar

Ikväll när vi skulle tacka Jesus ville Juliet tacka för sin vagn. Jag ville tacka för att Minis hjärta slog så fint när vi va hos mvc tidigare. Vi bad lite till och sen skulle jag killa J på ryggen. Hon la sig på magen och jag hann knappt börja killa innan hon frågade "är du glad för att mitt hjärta slår då?" Det va som ett hugg i hjärtat på mig, om hon bara visste, om jag bara kunde förklara så hon verkligen förstod... Jag satte henne i mitt knä och sa "vet du, jag tackar Jesus varje dag för att du är min dotter och för att ditt hjärta slår. Jag älskar dig mer än någonting annat". Hon slog armarna om mig, suckade av lättnad och sa "ååhåå, jag kommer alltid att vara din älskling" (gårdagens samtalsämne) "Ja det kommer du, för alltid!" svarade jag. "Du är bäst för mig mamma" "Och du är bäst för mig Juliet" Vackrare kärleksförklaring har jag nog aldrig fått, inte av en treåring i alla fall. Min lilla treåring som nog är lite orolig och fundersam över hur det kommer bli när bebisen kommer. Samtidigt som hon verkar vara väldigt nyfiken på och glad över att bli storasyster.

3 kommentarer:

  1. Jag får tårar när jag läser detta. Vilka funderingar hon har lilla hjärtat. Hon är helt fantastisk. Kramar

    SvaraRadera
  2. Å, så underbart att få en sån kärleksförklaring! -Och så bra du svarade på hennes fråga, också!Jag får tårar i ögonen! Jag har läst det förut men måste läsa det igen för det är så fint!!

    SvaraRadera
  3. Jättefint Caroline! Blir så rörd, jag med, när jag läser detta, och SAKNAR er! Stor kram

    SvaraRadera