måndag 21 juni 2010

Språket exploderar

Juliet verkar just nu va inne i en "språkfas". Nya ord ploppar upp heeela tiden och hon sätter ihop nya kombinationer. Igår sa jag till henne henne att ge pappa en godnatt-puss så går vi och sover sen. Hon kröp över till Eric gav honom en puss och sa hovdott, ungefär så... Tidigare under dagen sa hon sitta mamma. Då vill hon sitta hos mig. Innan har hon bara sagt mamma eller sitta och pekat på mig istället. Förut idag var vi på vårdcentralen då sa hon hej da dotorn när vi skulle gå.

Det är verkligen en roligt tid just nu. Jag är så glad att jag är ledig så pass mycket som jag är så jag kan ha henne hemma hos mig och njuta.

En annan sak som utvecklas snabbt nu är på- och avklädning. Förut när vi kom in tog hon av sig tröjan och satte på sig en mössa helt perfekt. För några dagar sedan tog hon på sig byxor alldeles själv för första gången. Skor är lite svårare men hon försöker tills hon blir helt tokig. Stövlarna verkar vara lättast, men även de är lite krångliga. Sin fleece brukar hon få på rätt så bra, i alla fall ena ärmen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar