lördag 20 mars 2010

Vill du ha vantar? Neeej!!

Juliets senaste ord är neeeej, så kraftfullt hon bara kan :) Det började igår när hon slängde mat när vi satt och åt. Då sa Eric "Juliet, neej" Då tittade hon på honom och sa "neeeej". Alltså, det gick verkligen inte att hålla sig för skratt. Sen efter det sa hon nej hela kvällen, morgonen för den delen. Jag och Juliet var ute på morgonpromenad innan frukost idag ( så att Eric kunde få sovmorgon) då frågade jag henne "vill du ha dina vantar på dig?" "neeeeej" fick jag till svar. Jag inser att jag inte ska fråga längre...

Nu försöker hon härma oss mer och mer för varje dag... De senaste dagarna har hon börjat försöka knappar, nappen, mat, gott, hår osv. Det är verkligen en rolig period just nu. Nya ord varje dag och man märker att hon förstår mer och mer hela tiden. Det är verkligen underbart!

Hon är förresten frisk nu också, det märks för hon har någonting att göra hela tiden. Hon grejar, fixar och donar... överallt! Igår fick hon en liten fåtölj av Eric, den klättrar hon upp i, sen blir hon vansinnig när hon inte kommer ur själv. Hon försökte en gång men störtade med näsan rakt ner i golvet och har nu ett litet skrapsår där. Så nu ska hon naturligtvis ha hjälp varje gång.

Resten av dag ska vi bara njuta av att vara hemma tillsammans, lediga och friska :) Och kanske ska vi hinna med en sväng till IKEA med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar