måndag 29 mars 2010

Kan själv!

Ojojoj, det börjar bli mycket av det där nu... När hon gungar på
hästen får man inte hålla i, hon säger nej nej och försöker ta
bort mina händer tills jag släpper. Då gungar hon nöjt. Hon får
väl ramla av då, någon gång kommer det ju hända ändå... Eller?!
Ska man tänka så. Jag gör det i alla fall. Men ändå ku de jag inte
låta bli att kasta mig fram och rycka tag i henne när det skedde :)

Samma gäller inte riktigt med hennes fåtölj, där vill hon gärna ha
hjälp, i alla fall ur. Kanske för att hon faktiskt har ramlat och
landat på näsan när hon en gång försökte sig ur själv. (såret
finns fortfarande kvar!!) Men jag tycker faktiskt att det är roligt
att hon vill själv, hon försöker med det mesta skor, mössa,
tröjor, strumpor, klättra ur badkaret osv. Det är härligt, en ny
fas i livet helt enkelt! Inte att förglömma är ju maten... Det är
ytterst sällan vi får mata henne numera, ibland kan man få hjälpa
henne lite vid sidan om att hon äter själv. Annars går det faktiskt
väldigt bra när hon äter själv!

Nu ska vi njuta av en härlig eftermiddag och kväll!

1 kommentar: